GPS 5" Navo 5002 - Primary Reveiw

Aceasta sectine este dedicata testelor si comparatiilor atat la nivel hardware, cat si la nivel software.

Va invit sa contribuiti cu experientele si parerile voastre, pentru ca acestea conteaza cel mai mult!
Post Reply
dodobird
Posts: 1
Joined: Wed Dec 28, 2011 12:41 am

GPS 5" Navo 5002 - Primary Reveiw

Post by dodobird »

GPS 5" Navo 5002 600Mhz
Primary Reveiw

Am plecat de la cateva considerente pur romanesti, in aceasta perioada de criza. Aveam nevoie de un GPS cat mai performant din punct de vedere hardware si binenteles la un pret cat mai accesibil. Automat am sacrificat rezolutiile HD si m-am axat pe rezolutia “clasica” 480x272, rezolutie ce asigura cea mai mare portanta la ora actuala pentru noutati si skinuri dezvoltate la noi, in contextul in care aceasta rezolutie asigura o definitie foarte buna din punct de vedere al graficii in lumea actuala GPS.
La baza , punct de reper am avut skinul “Scoala” dezvoltat pe Gpsforum.biz , de departe cel mai mare consumator de resurse in lumea skinurilor familiei Igo Primo. Automat m-am axat pe masini cu 128 RAM , cele de 64 nemai facand fata cerintelor. Apoi din experienta personala am dat renuntat si la procesoare cu ~ 480 Mhz deoarece la aceasta frecventa doar marile branduri faceau fata. Si m-am oprit la cei 600 Mhz , disponibili , la un pret decent in acest moment.
Astfel am ales modelul GPS 5" Navo 5002 600Mhz , care printre altele avea si niste “referinte” bune din partea inaintasului sau asa zisul “mica bestie”.
Am sa iau ca si referinta un model mai vechi MIO S 670, un asa zis “de firma” device destul de reusit , si la care am avut acces lejer fiind testat si para testat intr-o multitudine de conditii.
Incepem mai intai un un Benchmark (Bmq.exe), Astfel ne vom forma o prima impresie.
Am obtinut urmatoarele valori:
Calcul fara virgula mobila: MIO =1350; NAVO=1860
Calcul cu virgula mobila: MIO=118; NAVO=844
Rata grafica desenare in Fullscreen: MIO=284; NAVO=545
Rata grafica desenare in Fereastra: MIO=269; NAVO=262
Viteza Memorie RAM: MIO=1557; NAVO=1649
Coeficient de Performanta Cumulativ Final: MIO=715; NAVO=1032
Foarte interesant , in mod clar scopul initial a fost atins , am un device net performant langa MIO :)
O mica problema in modul fereastra aici Mio este comparativ ca valori cu “mica bestie junior”. Mai mult ca sigur problema vine din zona de placa grafica care foloseste probabil ceva mai mult din partea de calcul si cache a procesorului decat din resursele proprii. Dar , cel puitn teoretic , deocamdata e foarte bine.
Testele au fost facute la MIO cu o interfata “clasica” de tip SistemInfo si pe NAVO cu interfata originala. Parerea mea este ca totusi platim nitel interfata frumusica a lui Navo cu ceva mai multa memorie consumata.
Am pornit Primo in configuratia skinului “diMkaWA_P156_DodoSumsumU2” si am plecat la un test comparativ cu MIO. Foarte placut impresionat de NAVO care se misca excelent fara intreruperi , fluent si raspunde bine la comenzi. La ambele aparate am asteptat finalizarea incarcarii (se asteapta circa 30 de secunde in plus din momentul aparitiei meniului! - valabil pentru orice device !!!) softului de navigatie. Testele se fac inclusiv cu functia TTS activata.
As spune ca viteza intr-adevar este cea “asteptata” deviceul se misca bine se simte clar viteza de lucru , desi spre deosebire de MIO , acesta are un Windows 6 REAL , si nu o clona de 5.0 semiformatata ca 6.0 (aici as spune ca MIO castiga mult din soft cu acest mic artificiu de SO).
Lumina ecranului este comparativa cu cea a lui MIO, diferind doar temperatura de culoare, ochiometric MIO este undeva la 64000K si la Navo undeva pe langa 27000K. De aici as spune, poate si senzatia raportata de luminare mai slaba, ochiul uman fiind mai sensibil la “zona calda de culori”. Dar iluminarea in sine as spune ca este la fel (am lasat deocamdata folia de protectie pe ecran deoarece nu imi pare ca ar afecta calitatea imaginii sau a TouchScreenului.).
Scanam putin deviceul sa aflam ceva date , utile mai ales pentru dezvoltatori dar si pentru userul obisnuit.
Nume Card intern= NandFlash
Nume Card Extern=SDMMC
Porturi:
Com1 / Baud: 4800 – 57600 portul GPS
Com3 si Com4 porturi de comunicare seriala (cablu USB).
Interesant este ca deviceul nu are port ocupat pentru TMC (in conditiile lipsei hardwreului pentru aceasta functie), cum se mai obisnueste pe la casele mai mari (vezi MIO) astfel incat avem mereu un port ocupat aiurea si aproape inacesibil. UN aspect foarte bun pentru dezvoltatorii de portanta softuri per device.
Folosirea interfetei clasice Windows este de data asta destul sensibila din punct de vedere “modificare registrii”. Registrii se modifica , cel putin la prima vedere ca si la un calculator normal. Avantaj dar si dezavantaj daca intervenim neadecvat la diversele sertari.
Au fost trecute cu brio si testele cu BeckerTransit50 avand cel mai stufos branding pan Karpic.2.9f. Am uitat sa mentionez viteza deosebita in receptarea satelitilor, la rece undeva la 40 de secunde. Semanalul Gps este mai puternic per fiecare bara indicator , ceea ce era totusi de asteptat pentru chipsetul “SiRF ATLAS V “.
Un test trecut cu brio este si montarea versiunii de WinCE6.0 a lui Tomtom, care functioneaza corect din toate punctele de vedere (in contextul respectabilitatii cerinteleor specifice ale acestei versiuni).
Voi mai reveni cu detalii vis a vis de alte softuri … problema si portanta lor pe acest device.
O incercare ca va fi prezentata ulterior , dar care din punctul meu de vedere va fi relevanta va fi instalrea unui soft de tip Gramin, mare consumator de resurse, dar asta va face parte din “ad-onurile” ce vor urma acestui review.
In rest , aspectul exterior este deosebit , modelul avand o alura “slim” eleganta si placuta ochiului. Lucrat ingrijit, cu finisari bine facute. Iesirea semanlului audio pe linia radioului masinii este totusi un plus in timp ce poate ca difuzorul propriu are un sunet putin metalizat cel putin in comparatie cu MIO S670. Mufa de casti este din nou un plus, poate chiar mai important decat iesirea modulata in frecventa, super util atunci cand soferul nu doreste sa deranjeze pasagerii cu informatiile unui GPS putin mai “vorbaret”.
Un punct “sensibil” , sau cel putin eu il banui ca fiind destul de sensibil, este DECUPLAREA mufei USB. In mod clar pentru a nu avea probleme (nu atat eventuale blocaje, care sunt “resetabile” cat defectarea intrarilor usb atat pentru device cat si pentru PC-ul cuplat) sfatul meu este sa urmati porcedura “software” a Window-sului de pe PC de scoatere a mufei respectiv “Safely Remove Hardware”.
De asemenea este recomandata cuplarea cablului USB , DUPA, incarcarea meniului principal. Altfel pot aparea blocaje, dar nedistructive sau periculoase.
Nu am testat inca durata de lucru a acumulatorului, fapt relativ mai putin important, dar care va fi facut dupao formatare “clasica” a acestuia si va fi furnizata in materialul urmator.
Accesoriile sunt bogate, remarcand in plus fata de alte modele castile (este un accesoriu IN PLUS ! - inclus in pret deci se pune !!!) si alimentatorul de la 220V (extrem de util pentru dezvoltatori si sau lectura, etc).
In ansamblu as da chiar nota 10 din 10 acestui context Performanta/Calitate/Pret.
Ca observatie in zona de lipsuri as mentiona interfata , de alfel draguta si performanta, DAR cel putin pentru pasionati se simte lipsa unu meniu mai amplu pentru lansarea mai multor aplicatii atat GPS cat si de alta natura , eventual usor configurabile de user. Nu am apuct sa studiez interfata propriuzisa pentr ua putea vedea daca nu cumva este totusi posibil sa se intervina asupra ei si sa I se adaoge butoane sau chiar meniuri.
Vom mai reveni , pe masura avansarii in timp cu detalii legate de acest device.
Pana atunci ,
Navigatie Usoara !

Dodobird

La inchiderea editiei :)
Un mic plus, Noua versiune Libelle , care nu pleca de nici un fel pe Mio S 670, functioneaza OK pe “mica bestie junior”!

masster
Posts: 15
Joined: Thu Apr 04, 2013 11:52 pm

Re: GPS 5" Navo 5002 - Primary Reveiw

Post by masster »

Dodo, cum e cu 'portanta' de care tot spui?
GPS-ul poate cumva sa si zboare??

Eu cred ca din dorinta de a te exprima pretios si intelectual, faci confuzie cu 'portare' respectiv 'portabilitate'. Sa lasam 'portanta' pentru aerodinamica, acolo ii este locul.

Post Reply